Problemy ze snem, Bezsenność? Dowiedz się jak zasnąć

Zdrowie
bezsennosc

Jak walczyć z bezsennością?

Znasz smak nieprzespanej nocy? Zdarzają Ci się zaburzenia snu częściej niż innym? To może być znak, że cierpisz na bezsenność. Insomnia oznacza dyskomfort w naszym codziennym życiu. Brak systematycznego snu, może doprowadzić do poważnych powikłań zdrowotnych. Jak sobie radzić z bezsennością? Oprócz tabletek na sen, które działają niekorzystnie na nasz organizm, możesz spróbować domowych sposobów, pomagających w zasypianiu.

Poniżej przedstawiamy kilka porad, które mogą Ci pomóc przespać spokojnie całą noc oraz ograniczyć dyskomfort Twojego codziennego życia.

Jak walczyć z bezsennością domowymi sposobami?

  • Łóżko służy tylko do spania.Unikaj leżenia w łóżku. Nie oglądaj w nim telewizji i nie czytaj książek. Łóżko to mebel, który służy tylko do spania. W ten sposób nasza świadomość będzie kojarzyła czynność kładzenia się do łóżka, jako impuls do przywoływania snu.
  • Ureguluj swój tryb życia.Budź się o stałej porze. Wyznacz sobie budzik codziennie np. na 7:30. Dzięki temu zabiegowi, poczujesz się senny wieczorem. Organizm przyzwyczai się do takiego trybu życia i zaczniesz sypiać bez problemów.
  • Nie możesz zasnąć? Nie stresuj się tym!Jeśli po położeniu się do łóżka, nie możemy dalej zasnąć, nie denerwuj się tym. Jeśli zaczniemy sobie kojarzyć łóżko z brakiem snu, to zaczniemy jeszcze bardziej się stresować. Im bardziej się denerwujesz, tym bardziej nie będziesz mógł zasnąć. Kładź się tylko wtedy, kiedy czujesz się senny. Nie zmuszaj się do spania. Można wziąć letni prysznic przed spaniem. To czasami odpręża organizm.
  • Nie pij kawy po wstaniu z łóżka.Organizm podczas przebudzenia wydziela kortyzol.  Jeśli połączymy go z kofeiną, to wspomoże w zaburzeniu cyklu naszego snu. Najlepiej wypić pierwszą kawę koło dwóch godzin po przebudzeniu.
  • Nie trenuj przed snem.Wysiłek fizyczny przed zaśnięciem wcale nie ułatwia nadejścia spokojnego snu. To mit! Ile razy byłeś, tak bardzo zmęczony, że nie mogłeś zasnąć? Przełóż treningi i ćwiczenia na ranki lub popołudnia. Nigdy na wieczór.
  • Odpowiednio się odżywaj.Nie rezygnuj ze zdrowych tłuszczy. To właśnie odpowiednie tłuszcze wpływają na nasz zdrowy sen. Nie pij również alkoholu po godzinie 18:00, ponieważ wysokie procenty pobudzają nasz organizm. Spożywaj na kolację węglowodany, które powodują uczucie senności.
  • Odpowiednia sypialnia to klucz do spokojnego snu.
  • Przygotuj swój pokój spania. Przewietrz go przed snem lub zostaw uchylone okno na całą noc. Temperatura powietrza powinna mieć ok. 21 stopni. Sypialnia powinna być przyciemniona i cicha.

 

Jak powinien wyglądać normalny sen?

Sen powinien trwać około 7,5 godziny. Pamiętaj, że tak samo źle jest spać za długo, jak i za krótko. Bezsenność dosięga coraz młodszych ludzi. Konsumpcyjny styl życia, dbanie o swoją karierę oraz częsta nauka nie sprzyjają naszemu zdrowiu. Nie trzeba po trzech nieprzespanych nocach biec do lekarza i faszerować się lekami. Spróbuj żyć według naszych wskazówek. Możliwe, że pomoże Ci to w spędzeniu spokojnej nocy.